dissabte, 21 d’octubre del 2017

Responsables de l'etapa: Isaac Sánchez i Elsa Díaz

Comencem la 3ª etapa des dels marges enjardinats
del riu Najerilla

El Camino transcorre pel carrer San Fernando i travessant el riu Nejerilla pel pont de San Juan de Ortega.

Entrem al casc antic, molt rehabilitat i amb molts racons per admirar.

Passem pels exteriors del monestir de Santa Maria la Real, però  es troba tancat i no el podem visitar.

Ja als afores de la població prenem una pista amb una bona pujada. Ens anem allunyant de Nàjera.

Durant aquesta etapa anem trobant nous postes de senyalització del Camino. Som a 582-581... km de Santiago.

Hem baixat fins al arroyo de Pozuelos, camí amb suaus ondulacions que confereixen un paisatge molt suggerent i gens avorrit.

Fem un llarg tram entre vinyes i quan portem aproximadament 6 km, som arribant a Azofra.

Travessem la població d'Azofra per la Calle Mayor, amb uns balcons ben florits.

El tram que va d'Azofra a la següent població, Cirueña té una distància de gairebé 10 km, transcorren entre camps de conreu dominant una suau tendència ascendent.

Arribant a Cirueña passem pel costat d'un camp de golf i una urbanització de nova creació molt castigada per la crisi immobiliaria  que ha afectat negativament el recorregut del Camino.

Als afores de Cirueña trobem una zona de descans i aprofitem per refer forces. som aproximadament a 6 km del final de l'etapa.

Ens reagrupem per travessar un encreuament de carreteres, amb una rotonda que saluda els pelegrins.

I novament l'horitzó odulat amb el camí que que el travessa.

I a mig camí, travessat el coll... Santo Domingo de la Calzada a la vista i amb desnivell descendent.
S'agrareix fer l'últim tram de l'etapa sense esforç.

Ja a les portes de Santo Domingo ens fem una foto de record amb la canadenca Astrid amb qui hem compartit els últims km.

Ens reagrupem a l'entrada de la població on també es troba un luxós "Parador de Turismo".

La visita obligada per als pelegrins és  sense dubte la catedral.
Té elements contructius des del segle XII fins al segle XVIII.

Al seu interior es troba el galliner on un gall i una gallina ens recorden que "En Santo Domingo de la Calzada cantó la gallina después de asada".

No recordeu de listòria del jove alemany Hugonell? Aquí la teniu.

Però la catedral conté d'altres interessants motius per entretenir-se una bona estona.

Com per exemple el magnífic retaule retaule obra de Damià Forment,  l'última gran obra seva. El va començar el 1537 i va morir el 1540. Anteriorment havia fet obres tan importants com el retaule de la basílica del Pilar a Saragossa  i el retaule del monestir de Poblet.

També destaca el mausoleu de Santo Domingo. La llosa sepulcral és la més antiga, del segle XII, però el baldaquí gòtic és molt posterior, del segle XV.

La cripta fou construïda el 1958 integrant  relleus romànics del segle XII. S'hi beneren les relíquies de Santo Domingo.

Sortim de la catedral per la porta principal, protegida per un atri gòtic, integrat a l'estructura dels carrers mediavals que envolten la catedral.

I així hem acabat la 3ª etapa.

Si voleu veure l'àlbum de fotos de l'etapa, cliqueu aquí.